Segítünk eligazodni Önnek a biztosítók kárrendezési folyamatainak útvesztőjében.
Nézzük meg milyen lehetőségek állnak rendelkezésére, ha már megtörtént a baj.
A károk esetében kétfajta kárt különböztetünk meg.
Más által okozott (felelősségi, vagy kötelező biztosítás terhére történő) kár
1
.
Saját magunk által okozott, úgynevezett CASCO-s kár
2
.
Fontos tippek az ügymenethez!
Más által okozott (felelősségi, vagy kötelező biztosítás terhére történő) kár esetén
1
.
-
Autójában mindig legyen egy „kék-sárga“ baleseti kárbejelentő, amelyet Európa bármely országában elfogadnak. Vagy legyen letöltve okostelefonjára az E-kárbejelentő
- Ha megtörtént a baj, és meg tudnak egyezni a felelősséget illetően, akkor töltsék ki a baleseti bejelentőt papír alapon, vagy elektronikusan. Ez a bejelentő Európában egységesen elfogadott, nem számít az, hogy melyik biztosító társaság logója szerepel a fejlécben. Fontos, a baleseti bejelentő kitöltése nem jelenti automatikusan a felelősség elismerését. Erről későbbiekben a biztosító a károkozót megnyilatkoztatja.
- Amennyiben nem egyértelmű a károkozás körülménye, vagy az okozó felelőssége nem állapítható meg egyértelműen, esetleg a károkozó nem rendelkezik felelősségbiztosítással, minden esetben rendőrt kell hívni.
- Következő lépésként az okozó biztosító társasága felé jelezni kell kárrendezési igényünket. Ez a legtöbb biztosítónál megtehető online módon, de mi azt javasoljuk, hogy ha lehetősége van rá, akkor fáradjon be hozzánk, vagy keressen meg minket telefonon, és mi segítünk a kárrendezési folyamat lebonyolításában. Ezt azért tartjuk célszerűnek, mert a kárfelvételnél szakmai segítséget tudunk nyújtani, illetve a Generali és Allianz biztosító társaságoknál sajt kárfelvételi joggal rendelkezünk.
- A baleset bejelentéséhez az alábbi dokumentumokra lesz szükség:
- Kitöltött, és mindkét fél részéről aláírt baleseti bejelentő
- Az okozó biztosító társaságának kárbejelentője kitöltve. (Dokumentumtár)
- Forgalmi engedély
- Jogosítvány adatok,
- Meghatalmazás az ügyfél részéről a javító felé (Dokumentumtár)
- Ha van hitel a gépkocsin, akkor tudnunk kell ki a finanszírozó
- Cég esetében az aláírási címpéldányra, és ÁFA nyilatkozatra is szükség van.
- Amennyiben a károsult gépkocsin nincs hitel, a biztosító társaságok az esetek nagy többségében felajánlják az úgynevezett „gyors kárrendezést“, amely egy egyszeri egyösszegű kárkifizetés a biztosító részéről a károsult felé.
Ez a gyorsasága miatt vonzó lehet, de:- A valós kárnagyságot a szakszerű helyreállítás esetén ez az összeg nem fedezi.
- Nincs lehetőség pótszemlére (A pótszemle a kárfelvételt követően a megbontáskor utólagosan felmerülő károk felvétele)
- A standard kárügyintézési folyamat bár lassabb lefolyású, de mindenképpen biztonságosabb, mert a károsult gépkocsi tulajdonosának optimális esetben nem kerül pénzébe. Minden károsultat megilleti, hogy gépjárművét márka, illetve szakszervizben a lehető legjobb minőségben javíttassa.
Saját magunk által okozott, úgynevezett CASCO-s kár esetén
2
.
Az okozott kárnál leírtaktól eltérően, a kárbejelentőnél a saját biztosítónk nyomtatványát kell kitölteni. (Dokumentumtár)
Minden más lépés megegyezik az okozott kárnál felsoroltakkal.
Akár károsultja vagy okozója volt a kárnak, MINDEN esetben kérje ingyenes tanácsunkat, hogy az Ön autója a lehető legszakszerűbben legyen megjavítva.
Segítünk Önnek. Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon, emailben, vagy személyesen az alábbi elérhetőségeink egyikén.