Segítünk eligazodni Önnek a biztosítók kárrendezési folyamatainak útvesztőjében. 
Nézzük meg milyen lehetőségek állnak rendelkezésére, ha már megtörtént a baj.

A károk esetében kétfajta kárt különböztetünk meg.

Más által okozott (felelősségi, vagy kötelező biztosítás terhére történő) kár
1 .
Saját magunk által okozott, úgynevezett CASCO-s kár
2 .

Fontos tippek az ügymenethez!

Más által okozott (felelősségi, vagy kötelező biztosítás terhére történő) kár esetén
1 .
  • 
Autójában mindig legyen egy „kék-sárga“ baleseti kárbejelentő, amelyet Európa bármely országában elfogadnak. Vagy legyen letöltve okostelefonjára az E-kárbejelentő
  • Ha megtörtént a baj, és meg tudnak egyezni a felelősséget illetően, akkor töltsék ki a baleseti bejelentőt papír alapon, vagy elektronikusan. Ez a bejelentő Európában egységesen elfogadott, nem számít az, hogy melyik biztosító társaság logója szerepel a fejlécben. Fontos, a baleseti bejelentő kitöltése nem jelenti automatikusan a felelősség elismerését. Erről későbbiekben a biztosító a károkozót megnyilatkoztatja.
  • Amennyiben nem egyértelmű a károkozás körülménye, vagy az okozó felelőssége nem állapítható meg egyértelműen, esetleg a károkozó nem rendelkezik felelősségbiztosítással, minden esetben rendőrt kell hívni.
  • Következő lépésként az okozó biztosító társasága felé jelezni kell kárrendezési igényünket. Ez a legtöbb biztosítónál megtehető online módon, de mi azt javasoljuk, hogy ha lehetősége van rá, akkor fáradjon be hozzánk, vagy keressen meg minket telefonon, és mi segítünk a kárrendezési folyamat lebonyolításában. Ezt azért tartjuk célszerűnek, mert a kárfelvételnél szakmai segítséget tudunk nyújtani, illetve a Generali és Allianz biztosító társaságoknál sajt kárfelvételi joggal rendelkezünk.
  • A baleset bejelentéséhez az alábbi dokumentumokra lesz szükség:
      • Kitöltött, és mindkét fél részéről aláírt baleseti bejelentő
      • Az okozó biztosító társaságának kárbejelentője kitöltve. (Dokumentumtár)
      • Forgalmi engedély
      • Jogosítvány adatok,
      • Meghatalmazás az ügyfél részéről a javító felé (Dokumentumtár)
      • Ha van hitel a gépkocsin, akkor tudnunk kell ki a finanszírozó
      • Cég esetében az aláírási címpéldányra, és ÁFA nyilatkozatra is szükség van.
  • Amennyiben a károsult gépkocsin nincs hitel, a biztosító társaságok az esetek nagy többségében felajánlják az úgynevezett „gyors kárrendezést“, amely egy egyszeri egyösszegű kárkifizetés a biztosító részéről a károsult felé.
    Ez a gyorsasága miatt vonzó lehet, de:
      • A valós kárnagyságot a szakszerű helyreállítás esetén ez az összeg nem fedezi.
      • Nincs lehetőség pótszemlére (A pótszemle a kárfelvételt követően a megbontáskor utólagosan felmerülő károk felvétele)
  • A standard kárügyintézési folyamat bár lassabb lefolyású, de mindenképpen biztonságosabb, mert a károsult gépkocsi tulajdonosának optimális esetben nem kerül pénzébe. Minden károsultat megilleti, hogy gépjárművét márka, illetve szakszervizben a lehető legjobb minőségben javíttassa.
Saját magunk által okozott, úgynevezett CASCO-s kár esetén
2 .
  • Az okozott kárnál leírtaktól eltérően, a kárbejelentőnél a saját biztosítónk nyomtatványát kell kitölteni. (Dokumentumtár)
    Minden más lépés megegyezik az okozott kárnál felsoroltakkal.

Akár károsultja vagy okozója volt a kárnak, MINDEN esetben kérje ingyenes tanácsunkat, hogy az Ön autója a lehető legszakszerűbben legyen megjavítva.

Segítünk Önnek. Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon, emailben, vagy személyesen az alábbi elérhetőségeink egyikén.

Marsal
Ajka-Bakonygyepes

Marsal
Veszprém